Spring Break deel 3: Key West
#  @
maandag 28 maart 2005 om 01:23 uur te Key West.score: 0 (0 stemmen)
Bekijk dit plaatje wat groter Dinsdagmorgen rond half 12 vertrokken richting de "Keys".
Dat zijn een hele rij eilandjes onder het puntje van Florida en ons reisdoel was Key West, het laatste eilandje en dus het zuidelijkste puntje van de US, van waar het nog maar 90 miles naar Cuba is. De weg ernaar toe was erg leuk, helaas begon het wel te regenen onderweg. Het is echt mooi om te zien hoe je dan weer op een eilandje en dan weer op een brug rijdt. Bovendien zaten er overal grote vogels, een soort pelikanen, langs de weg. Hoewel de weg over de Keys niet zo heel lang is (ongeveer 120 miles), deden we er flink een aantal uur over. Dat kwam omdat het maar een eenbaansweg is, waar je op sommige stukken ook nog eens maar 35 mag (wel miles/uur dan), omdat er veel wild rondloopt. We hebben dan ook nog een groot hert langs de kant zien staan.
Tegen de avond kwamen we in Key West aan, waar we incheckten in een van de hostels uit de Lonely Planet (handig boekje!). Gelukkig was het opgehouden met regenen en zijn we het eilandje een beetje gaan verkennen. Het was even zoeken, maar uiteindelijk kwamen we op een gezellig plein uit waar een enorm cruise schip was aangemeerd. Heb nog nooit zoiets in het echt gezien, was net de Titanic! Daarna door de gezellige winkelstraatjes geslenterd, vol met barretjes en straatartiesten. Uiteindelijk in een restaurantje beland en lekkere margarita gedronken.
's Avonds een beetje op tijd gaan slapen, omdat iedereen nog al moe was van het stappen van de afgelopen dagen en van de reis over de Keys. Helaas regende het de volgende dag en kon ons plan om te gaan scuba-diven niet door gaan. Omdat er verder op het eilandje niet heel veel te doen was met slecht weer, hebben we snel nog even wat fotootjes gemaakt, ontbeten bij de plaatselijke bakker en zijn we weer aan de terugreis begonnen.
Halverwege nog een keer gestopt om van chauffeur te wisselen. Even rondgewandeld op het stukje strand van het eilandje, waar in een van de kuilen met water (achtergebleven na de vloed) een jelly fish te vinden was.
Chris probeerde Pleun met een van haar voeten in zo'n plas te laten stappen, maar omdat Pleun zich nogal verzette, eindigden ze allebei plat op de grond in de modder!! Was helaas net te laat met mijn camera, maar heb nog een paar foto's van toen ze weer opgestaan waren... Gelukkig een hele achterbak vol kleren dus even omgekleed. Pleuns kleren roken na 2 keer was pas niet meer naar de stinkmodder!
Tegen het einde van de middag begon het helaas weer te regenen en was de andere tegenvaller dat we toch niet in een vakantiehuis van via-via in South Beach konden overnachten. Toen moesten we om 7 uur nog op zoek naar een plaats om te slapen, en dat viel flink tegen midden in Spring Break!

Lees verder in Spring Break deel 4!

Dit bericht is gewijzigd op maandag 28 maart 2005 om 01:25 uur

Andere posts in deze categorie:

Reactie posten:
Je naam:
Je e-mailadres:
Je website:
Je bericht:
Vink dit blokje aan als je achter een publieke computer zit.
Deze weblog kan overweg met Gravatar afbeeldingen.

Klik op een smilie om deze toe te voegen in je reactie.