Spring Break deel 1: Miami
#  @
donderdag 17 maart 2005 om 23:37 uur te Miami.score: 0 (0 stemmen)
Bekijk dit plaatje wat groter Na een hele nacht rijden kwamen we in "the city where the heat is on"...
De reis was goed verlopen, ondanks het feit dat Chris zowat bij de eerste afslag al de verkeerde nam. (Echt waar, Chris heeft een vrouwelijk richtingsgevoel....) We hadden er ongeveer 10 uur over gedaan.
Toen we aankwamen bij het Creek Hotel ontmoetten we de vrienden van Chris en Michael, studiegenootjes die op het moment ook ergens in de States studeren. (Het was dus vergelijkbaar met onze UvT-reunie in Atlanta.) We waren nog net op tijd om het ontbijt in het hotel mee te pikken. Omdat we nog een hele tijd moesten wachten voordat we onze kamer in konden en aangezien het helaas niet zo'n zonnig weer was, besloten we met de groep naar downtown Miami te gaan. Het tochtje in de bus duurde wel meer dan een half uur, omdat het hotel in Miami Beach, twee blokken van het strand, was. Daar aangekomen gezellig wat door de winkelstraten gewandeld en uiteindelijk bij de haven beland waar heel grappig ineens een aantal dolfijnen omhoog gedoken kwamen. Dat was echt een super gaaf gezicht; hoge gebouwen, palmbomen en dolfijnen! Daarna terug naar het hotel en met de hele groep uit eten, kamer inrichten, omkleden en op weg naar een club. Dat was wel even anders dan hier in Columbia, flink wat meer keus, maar helaas ook entree van 20 dollar.
Vrijdagmorgen eerst lekker uitgeslapen en omdat het nog steeds helaas geen strandweer was, zijn we de boulevard van Miami Beach gaan verkennen. Dat zag er allemaal heel gezellig uit, met van die beschilderde ik-sta-de-hele-tijd-stil-mensen, terrasjes en straatmuzikanten. En palmbomen natuurlijk, zelfs met wilde parkietjes erin! 's Avonds weer op stap, maar dit keer naar Clevelanders, een openluchtbar, met dansers en lekkere Carribean cocktails met likeurkers!.
Zaterdagmorgen scheen eindelijk de zon toen we wakker werden. Dus hup bikini aan, strandjurkje erover, slippertjes, beachtas en op pad! Dit was waar we op gewacht hadden, lekker de hele dag bakken op het strand. Ook een paar keer de mooie blauwe zee in geweest... Dit keer 's avonds thuis gebleven en ontzettend veel lol gehad met de Duitsers en het drankspelletje.
Zondag weer een mooie strand dag, puzzels gemaakt, mijn boek uitgelezen en aan het einde van de dag natuurlijk hartstikke verbrand... Eigenlijk zou zondag onze laatste dag zijn in Miami, maar omdat we ook nog naar de Everglades wilden en dat makkelijker was vanaf daar, besloten we nog een nachtje bij te boeken in de Creek en 's maandags een dagtochtje naar de alligators te maken.

Lees meer in Spring Break deel 2!

Andere posts in deze categorie:
Kim reageerde op woensdag 30 maart 2005 om 17:28 uur
He Jolanda,
het klinkt echt super relaxed. In maart op het strand liggen. Ik ben jaloers.
x Kim.

reageerde op zaterdag 28 januari 2012 om 10:04 uur

Reactie posten:
Je naam:
Je e-mailadres:
Je website:
Je bericht:
Vink dit blokje aan als je achter een publieke computer zit.
Deze weblog kan overweg met Gravatar afbeeldingen.

Klik op een smilie om deze toe te voegen in je reactie.