Arrival in de States!!
#  @
woensdag 05 januari 2005 om 09:27 uur te Columbia.score: 0 (0 stemmen)
Bekijk dit plaatje wat groter We zijn veilig aangekomen in Columbia, South Carolina!
Lieve allemaal, hier een eerste berichtje van Amerikaanse bodem. Ik zal proberen het kort te houden, maar in 1 dag heb ik al zoveel beleefd dat ik wel een boek zou kunnen schrijven...
De vlucht is goed gegaan, hij leek ook helemaal geen 9 en een half uur te duren. Het was niet zo'n heel groot vliegtuig, 2-3-2 stoelen, Pleun en ik zaten bij het raam. Heb een beetje gepuzzeld en geslapen, ben er niet eens toe gekomen om een boek te lezen. We werden goed verzorgd, we kregen een kussentje en een deken, super vaak drinken, lekkere pasta en vlak voor de landing nog een mini pizza. Helaas deed ons tv scherm het niet tijdens de vlucht en ging ie ineens wel aan toen we al met de landing begonnen waren...
De overstaptijd in Cincinnati was nog vrij krap. Gelukkig zaten we vrij vooraan in het vliegtuig dus waren we als eerste bij de security. Er werd wel goed gecontroleerd, maar het was helemaal niet zo streng als ik verwacht had. Wel moest ik mijn boterhammen en mandarijn achterlaten en baalde Pleun dat ze haar zakje wortels niet eerder op had gegeten. Toen nog bagagecheck en zonder jas, riem en schoenen door het poortje. Gelukkig was alles in orde en is al onze bagage op de juiste bestemming gekomen.
Het vliegtuig naar Columbia was echt het kleinste dat ik ooit gezien had. Het had 2-2 stoelen, en was kei laag. Pleun en ik zaten dit keer niet naast elkaar, maar dat was helemaal geen probleem, want we hebben allebei gezellig met 2 Amerikanen gebabbeld. Allison, die naast mij zat vertelde dat ie bij een super groot meer woonde, wat we uiteindelijk ook zagen vanuit het vliegtuig. Ik heb gelijk z'n telefoonnummer gekregen en ben uitgenodigd om een keer langs te komen! Iedereen is hier echt super aardig en behulpzaam.
Om Columbia Airport werden we opgewacht door Hugh, "Hooty", Noble. We hadden wel wat vertraging omdat er in Cincinnati geen personeel was om de koffers in het vliegtuig te stoppen. Hooty had echt een super luxe auto (met zo'n nummerbord als op het plaatje) waarmee we gelijk even een ritje over de campus gemaakt hebben, zodat we al een idee konden krijgen waar we de volgende dag moest zijn. We zijn alvast langs het International Office gereden, onze flat en het gebouw met de collegezalen. De campus lijkt gewoon een stuk van de stad, er lopen grote autowegen doorheen en er staan echt megaveel gebouwen.
Na deze korte sightseeing heeft Hooty ons afgezet bij ons hotel, want we begonnen toch al aardig moe te worden. Toen het voor ons al 12 uur geweest was, was het hier gewoon nog licht en voelde het ook niet zo, maar toen het hier ook donker begonnen te worden, merkten we wel dat we toch al een hele tijd wakker waren. In het hotel hadden we allebei een King Size bed, zo groot dat ik er zelfs mijn oorbel in verloor... Gelukkig toch nog teruggevonden...
Vanmorgen was ik vrij vroeg wakker, voor lokale tijd dan. We lagen er hier rond 9 uur in, dus toen het half 7 was had ik er toch alweer een flink aantal uurtjes slaap opzitten. Na een lekkere douche op naar het ontbijt. De keus was een bagel of donut... Wel even wennen zo'n ontbijt.
Net een wandeling over de campus gemaakt. Er zijn echt super veel eekhoorns hier!! We moeten steeds in een ander gebouw zijn om weer een stukje van de inschrijving te regelen. Vanmiddag om 2 uur hebben we onze taaltesten. Daarvoor eerst nog even terug naar het hotel om onze koffers op te halen, want om 12 uur kunnen we in onze kamer! Ben erg benieuwd hoe het daar is, heb zin om alle leuke kaartjes van jullie op te hangen!
We gaan nu onze wandeling vervolgen. Foto's volgen hopelijk snel!

Andere posts in deze categorie:
marieke reageerde op woensdag 05 januari 2005 om 16:54 uur
HEYYYY,

wauwie, klinkt echt allemaal super zeg!!
ben echt heel benieuwd hoe het allemaal verder gaat... Je geniet er zo te horen al vollop van en dat moet je ook zekers blijven doen!!! Het avontuur is begonnen
ben benieuwd naar het volgende verhaal!!

veel liefs
kusje, Marieke

Astrid reageerde op woensdag 05 januari 2005 om 17:16 uur
Hej Jolan,

Tof om te lezen dat je een goeie reis gehad hebt. Ik ben ook erg benieuwd naar je volgende verhalen en ik hou je website in de gaten! Nog heel veel plezier!!

Kus,
Astrid

p.s. Oud en Nieuw was erg gezellig he....

Charlotte reageerde op woensdag 05 januari 2005 om 17:21 uur
hej!

Fijn dat je een goede reis hebt gehad! Ik vind je stukjes nu al leuk! xx Lot

Marloes reageerde op woensdag 05 januari 2005 om 20:02 uur
Hee Jo,

ben blij dat je heel aan bent gekomen! Succes met al administratieve bezigheden en ik hoop snel op meer nieuws!

x Marloes

hanny reageerde op woensdag 05 januari 2005 om 22:05 uur
hej jolanda, leuk om dit te lezen.
Groetjes en een dikke Kus
Hanny{I}

hanny reageerde op woensdag 05 januari 2005 om 22:12 uur
Hoi Jolanda, hier ben ik alweer. Had van mama al gehoord dat jullie goed aangekomen waren. Jullie hebben in één dag al veel beleefd.
Succes verder en tot mails
xxx hanny en rien

Roos reageerde op woensdag 05 januari 2005 om 22:30 uur
Ha die Jo!!!

K Kruip nog maar even snel achter de computer om je even een snelle mail te sturen. Fijn dat je een goed bent aangekomen, maar dat is nog maar het begin van heel veel meer avonturen.....
Heb je je kadootjes al uitgepakt??

Liefs
Roos

Lieke reageerde op woensdag 05 januari 2005 om 23:30 uur
Hoi Jolanda,

Fijn dat je goed bent aangekomen. Zo te lezen is het er heel leuk.
Veel plezier en succes verder.

Groetjes Lieke

Jolanda reageerde op donderdag 06 januari 2005 om 00:46 uur
Hej allemaal, bedankt voor jullie reacties!!
Roos, ik heb de kadootjes nog niet uitgepakt, ga ik zo doen. We konden pas vanmiddag in onze kamer en zijn daarna nog voor allerlei zaken op pad geweest. Maar ga zo alles inrichten en ze uitpakken!

Maartje reageerde op donderdag 06 januari 2005 om 13:59 uur
He jo! Super dat je bent aangekomen! En het klinkt allemaal heel leuk. en tja squirls hebben ze echt heel veel in de US, pas maar op dat zij er niet met je oorbel of horloge vandoor gaan. In ons camp haalden ze die uit de tenten en verstopten ze ze in de grond, haha, maar het is wel echt waar!

P.S. had je mijn smsjes nog gehad? of zat je toch al eerder in het vliegtuig!

Toitoitoi Maartje

Reactie posten:
Je naam:
Je e-mailadres:
Je website:
Je bericht:
Vink dit blokje aan als je achter een publieke computer zit.
Deze weblog kan overweg met Gravatar afbeeldingen.

Klik op een smilie om deze toe te voegen in je reactie.